Kaşlarda kepeklenme tedavisi

4 Nisan 2014 tarihinde eklendi, 99.953 kez okundu.

kaşlarda kepeklenme tedavisi, Kaşlarda ortaya çıkan kepekler genelde gözükmese de, pek fazla rastlamasak da bir kere geldiğinde uzun bir süre kalıyor. Saç kepeğine oranla daha zor def edilen kaş kepeklenmesi en çok bebeklerde ve yaşlılarda gözükürken bazen orta yaşlı kişilerde de görülebilir. Kaşlarda kepeklenme tedavisi için yapılabilecek birçok şey bulunuyor. Tıpta seboreik dermatit olarak adlandırılan bu hastalık neyse ki bizlerden çok erkeklerde ortaya çıkıyor; bunun nedeni de yoğun çalışma temposu ve stres. Eğer siz de bir iş kadınıysanız ve stres altında hayatınızı devam ettiriyorsanız sizde de kaş kepeklenmesini ortaya çıkması normaldir.

Tedavi edilebilir bir deri hastalığı olan seboreik dermatit, bir çeşit yağlı egzama olarak da tanımlanabilir. Aşırı yağlanmayla birlikte kepeklenme ve kaşıntıyla seyreden ve yağ bezi sayısının en çok bulunduğu alanlarda meydana gelen iltihaplanmaya seboreik dermatit denir.

Seboreik dermatit, günümüzde özellikle erkekler arasında çok sık karşılaştığımız, özellikle megapol yaşamının, hırsın, yoğun çalışmanın ve stresin desteklediği, görüntü olarak kişileri sosyal ortamlarda olumsuz etkileyen bir egzamadır.

Seboreik dermatit, kepek ve konak farklı hastalıklardır. Kepeklenmede, saçlı deride yaygın, iltihap ve kızarıklık olmadan ince kepeklenme görülür. Konak, baş derisinde kızarıklık olmaksızın gelişen, deriye yapışık sert kepeklenmedir ve daha çok yeni doğanlarda görülmektedir.

Seboreik dermatitte ise; kepekle beraber, saçlı deri, yüz ve gövdede iltihaplı, kızarık alanlar ve kabuklanma oluşur. Hem kızarıklık, hem yağlanma, hem kepeklenme ve hem de kaşıntı vardır.

Seboreik dermatit, yüz bölgesinde özellikle kaşlarda, kirpiklerde, burun kenarı ve kulak arkasında görülür. Vücutta ise göğüs ön yüzünde, sırtta ve hatta göbek deliğinde ortaya çıkabilir. Hastalığın bölgesel şiddeti ve yoğunluğu her hastada farklıdır.

Her yaşta görülebilir; en çok 3 farklı yaş grubunda rastlanır. Bebeklikte, orta yaşlarda ve yaşlılarda görülür. Diğer yaş gruplarında seboreik dermatit görüldüğünde, tedavi edilsin veya edilmesin tekrarlar ve kaybolur.

Seboreik dermatit daha çok yağlı ciltli ve yağlı saçlı insanlarda görülür. Akne ve sedef hastalığı olan kişilerde de rastlanır. Kişiye özgüdür, bulaşmaz, ailesel geçiş öyküsü vardır.

Seboreik dermatitin nedeni tam olarak bilinmemektedir. Seboreik dermatite zemin hazırlayan durum, bu bölgelerde deride hücre atılımının hızlanmasıdır. Normal bir saçlı deride yaklaşık 3 bin 700 hücre dökülürken, kepekte 25 bin, seboreik egzamada ise 76 bin hücre dökülme vardır.

Seboreik dermatit hastalığını önlemek ya da tamamen yok etmek mümkün olmayabilir. Zaman zaman nüksler ve alevlenmeler görülebilir. Tedavideki başarının anahtarı; düzenli kontroller ve verilen ilaçların aksatılmadan kullanılmasıdır.

Seboreik dermatitte, şampuanlar ya da ilaçlarla birlikte şampuanlar kullanılır. Ketokonazole, selenium sulfide, katran, zinc pyrithione, salisilik asit içeren tıbbi (medikal) şampuanlar faydalıdır.

Medikal şampuanlar hastalığın şiddetli döneminde her duşta kullanılmalıdırlar. Hastalığın şiddeti hafifleyince medikal şampuanlar, medikal olmayan şampuanlarla dönüşümlü haftada bir veya iki kullanılmalıdırlar. Seboreik dermatitili hastalar 1-2 günde bir yıkanmalıdırlar.

Çok şiddetli vakalarda, kortizonlu losyon ve kremler kısa süreli kullanılabilir. Yoğun kabuklanmada katran, sülfür ve salisilik asit içeren karışımlar faydalı olacaktır. Sülfür, salisilik asit ve zinc pyrithione (çinko) içeren toniklerin, banyodan sonra kullanımları tedaviye destek sağlayabilir.

Seboreik dermatit hastalığının nedeni tam olarak bilinmesi de bazı etkenlerin hastalığı tetiklediği düşünülüyor. Duygusal durum değişiklikleri, sıkıntı, stres, yorgunluk, uykusuzluk, yoğun çalışma temposu ve mayalı içecekler (bira-şarap) şikayetlerin artmasına neden olabiliyor.

Bağışıklık sistemi, atmosferik koşullar seboreik dermatiti etkiler. Soğuk havalarda alevlenmeler olabilir. Yaz aylarında özellikle tatillerde seboreik dermatitin azaldığı, hatta kaybolduğu bilinmektedir.

Başka bir etken de Pityrosporum ovale dediğimiz derimizde zaten var olan bir mantar türüdür. Seboreik dermatitli hastalarda, Pityrosporum ovale normalde bulunduğundan daha yüksek sayıdadır.

Genetik bir egzama türü olan Seboreik dermatit hastalığının erişkinlere yönelik tedavisinde iki ana hedef var. Bunlar; lezyonların ortaya çıkmasını kolaylaştıran sebum yani yağ üretimini dengelemek ve Pityrosporum mantarının birikimini baskılamaktır.
Bu nedenle özellikle hastalığı tetikleyen yorgunluk, uykusuzluk, stres gibi etkenlerden kaçınmaya özen gösterilmeli.

Mümkün olduğunca hijyene önem verilmeli. Terlemekten kaçınmalı, şikayetleri artırabileceğinden sıkı ve sıcak tutan giysilerden uzak durulmalı. Ayrıca hastalığın etkilediği bölgeleri sıkça yıkamak da şikayetlerin azalmasına katkı sağlayabilir.

Seboreik dermatit basit bir egzama hastalığı olsa da kronik bir rahatsızlık olduğu için psikososyal sorunlara neden olabiliyor. Yaşam kalitesine darbe vuruyor, anksiyete ve depresyona zemin hazırlayabiliyor.

Hastalığın kronik olması, tedavinin süreklilik gerektirmesi, kesin bir tedavi yönteminin olmaması hastaların morallerini bozabiliyor. Bu nedenle; hastaların medikal tedavinin yanında psikolojik destek de alması, hem hastaların yaşam kalitesini artırmayı hem de tedavide daha etkili sonuçlar alınmasını sağlayabilir.

Etiketler:


adx


Sponsor Reklamlar
Kaşlarda kepeklenme tedavisi Konusuna 22 Yorum Yapıldı
  1. gizem dedi ki:

    üff ya bndede var pul pul oldu kaşlarım

  2. gizem dedi ki:

    offf

  3. Metehan dedi ki:

    Gizem aynı problem bendede var kaşım kabuklanıyor ve geçmiyor senin kullandığın bir ilaç filan varmı

  4. Mustafa dedi ki:

    bende de aynı problem var bıyık bölgesinde ve kaşlarımda önce kızarıklık oluyor sonra kepeklenme doktor nerisona c krem verdi Ama bir hafta kullanmasam geri Başlıyor Kökten çözüm yok mu buna

    1. aslı dedi ki:

      senin kaşların dökülüyor mu peki?
      bende de var ama benimkiler dökülüyor

  5. zeynep dedi ki:

    Arkadaşlarrrr lütfen yardım edinnnnn‼ benimde kaşlarımda ve kirpiklerimde kepeklenme yeni ortaya çıktı.önceden böyle bişey yoktu.sizce neden olmuştur?doktorada gitmek istemiyorum ewde yapılacak bi yöntem yok mu cevabınızı bekliyorummm…

    1. can dedi ki:

      Sac diplerine cay agaci yagi surun.kas diplerine hint yagi ve tatli badem yagini karistirip surun yarim saat sonra yagi pamukla silin ve yuzunuzu yikayin.ayni dert bendede cardi.tam olarak iyilesmedede simdi iyi….

  6. General dedi ki:

    benım 2007 den beri yanı 9 senedir var hatta halan yaşamaktayım ciltdim kızarıyor kepeklenıyor şidtteli kaslarımın içi bile kepekleniyor hata kirpikler bilene kepekleniyor kirpikler dökülüyor hatta yanma bile oluyor gözlerde saçlarda pul pul oluyor kaç doktora gıttıysem seboreik dermatıt dedi verdiler krem losyon hep o an gectı okadar başkada geçmedi hep tekrarlıyor çok kötü birşey neyden olduguda bılınmıyor doktorlarda bılmıyor kesin tedaviside yok artık böle yaşamağı öğreneceğiz

  7. General dedi ki:

    hatta banyodan sonra margarin gibi oluyor cildim onu temızlemekte 2 saat sürüyor insanı banyo oldurmaktan soğutuyor off bide bacakta kırmızı nokta var cok oda nedir bunamı baglı geçmıyo banyo oldukdan sonra o kırmızı nokta olan yerler kaşındırıyor 🙁

    1. Ayşe dedi ki:

      İşterseniz yapın bendede aynısı vardı doktor bi krem verdi ama kullanmak istemedim ve bi karışım Yaptım yararı çok zarar-ı olmaz
      Bir miktar beyaz Kili biraz islattım içine az zeytin Yağı ve Hindistan cevizi Yağı kattım ve bu karışımı Kaşıma sürdüm gece yatmadan önce ve sabah ılık suyla yavaş yavaş yıkadım bi zarar-ı olacağını düşünmüyorum ama karar senin

  8. arda dedi ki:

    Arkadaşlar benim de kaşımda bi çeşit deri soyulması gibi bişey var pul pul oluyor ve kaşlarım çok dökülüyor artık iyice seyrekleşti bişeyler yapmalıyım özellikle duştan sonra çok dökülüyor doktor seboreik dermatit dedi ama verdiği ilaçlar fayda etmedi tavsiyelerinizi bekliyorum

  9. Kaan dedi ki:

    Arkadaslar ana nedeni stresve uykusuzluk bndedevar bu kepeklenme kaslardave sacda ama kafaya takmazsaniz zamanla yok oluyor bide hijyen cok onemli. En tmeel nedeni strestir herturlu ilac kullandim bi donem yok dular sonra yine ciktilar gecmesi sizin elinizdee

  10. Ekrem dedi ki:

    Arkadaşlar özellikle bu kış aylarında bu illet başıma geliyor nedenini anlayamadım. Saçlarda ve kaşlarda kepeklenme. İlk önce 2-2.5 hafta kepek oluşuyor sonra yavaş yavaş dökülmeler başlıyor. Saçlarda çok problem etmiyorum ama kaşlar büyük bir sorun oluyor . Zaten sayıca az olan kıllar dökülünce açılmalar başlıyor. Kepekten dolayı döküldüğü için geri çıkma olasılığı yüksek.

  11. Metehan dedi ki:

    Arkadaslar bende de vardi gecti. Tedavosi basit, terleyerek ter ile derinizi beslemeniz gerekiyor. spor yada yatak sporu tavsiye edilir.

  12. Arda dedi ki:

    Arkadaşlar seboreik dermatit sacta neysede kasta olunca durum kötü oluyo aynı sorun bendede var her duş sonrası pul pul kabuk oluyo kas dipleri onu temizliyim derkende dökülüyo bide ilac da fayda etmiyo sürüyosun o an iyi ama dustan cıkınca aynı illet gene var artık napıcam bilmiyorum bu konuda fikirleri olan yardımcı olsun lütfen

    1. Muhammet dedi ki:

      Aha valla şimdi Jilete vurdum bakalım sze yazacam millet

  13. caner dedi ki:

    kaşlarınıza banyoya girmeden önce vazelin sürün bolca.banyo sonrası temiz kalıyor..fakat vucut yağ dengesi ile alakalı olduğunu düşünüyorum..yani geretik..stresle ne kadar alakalı onu bilemem.sabahları krem sürüp nemlendirilirse gün boyu olmaz..kışın cilt kurur daha çok olur..selamlar

  14. hasan kartl dedi ki:

    :))) arkadaşlar yorumlarınız bana teselli verdi ve güldürdü (-_- çünkü benim incecik latif güzel kaşlarım vardı sonra nazarmı değdiler durmadan bu kepeklenme falan sanki şimdi kaşlarım kalınlaştı birde kaşlar uzxadı psikoloji bozuldu madem çaresi yok diyorsunuz. ben kendim çare ararım bakalım… yaşlı bi adam vardı bana dedi bi tekniği var tam fişa olur dedi .. çok ısrar ettim o merhemi getir bakalm diye falan sonra vefat etti gitti öğretmeden

  15. HastasiyizDede dedi ki:

    Bende 10 yildir var nezaman banyodan ciksam kaslarimin dibi bembeyaz oluyo kurudugunda asiri kabuklanma oluyo ve kaslarim dökülüyo artik banyoya giresim gelmiyo yeminki piakolojimi alt üst etti aynaya her baktigim an moralim bozuluyo bazen insan icine cikasim gelmiyo sanki yüz yüze geldigim insanlar kaslarima bakip bu kaslarinin hali ne diyecekler gibi bi piskoloji yaratim artik takimti halime geldi gercekten insanin yasam kalitesini düsürüyo aklim hep bu lanet hastalikda kaslarimin aralari hep bosluk oldu bazen cikiyo yene dökülüyo belkide bunun yüzünden birgün hic kasim kalmaz bi erkegin kasi olmamasi cok kötü bisey erkek dedigin sacida sakalida kasida kilida olur ama iste bi yakalandinmi bu hastaliga cekeceksin Allah hepimizin yardimcisi olsun inanin bana sizleri bende cok hickimse anlayamaz kremler olsun veya baska kreme benzer seyler belki anlik ise yarar ama kökden biterecegini sanmiyom yenede caresini bilen varsa yazsin buraya lütfen bu siteyi hergün takip edecem kendinize iyi bakin

  16. simay dedi ki:

    Arkadaslar benim kaslarimda kepek oluyor. Ne yapmam lazım.yardım edin.burun kenarlarimdada soyuluyordu ama onlar geçti.saclarimdada kepek vardı özel bir şampuan kullandım fazla kalmadı oda geçme yolunda ama ksslarimi çözemedim.
    Kantoron yağı falan mı sursek

  17. Ali dedi ki:

    Saçlar için vichy anti danduruff yeşil kapak 2 ayda eser kalmıyor ve bir süre sonra yok oluyo kaşlardada uyguluyodum bitti şimdi hiç yok

  18. nil dedi ki:

    Caresinin olmamasinin sebebi careyi ciltte aramak. Aslinda sorun tamamen icten. Kasiniza kdr kepek olduysa bu aileden gelen kalitimsal bir yag su dengesi bozuklugudur. Tek caresi doydugunuz halde hala deli gibi su icmek ve en az bir hafta hic kizartma cips kola ve kahve turu seyler tuketmemektir. Baska ilaci yok. Ztn snrasinda cildiniz de bebek gibi olacaktir. Goz kurulugu probleminiz de bundandir 😉 ona da cozum getirmis olursunuz

Sayfa başına git